TANKER OMKRING FIRMAGAVER

Hvert år får vi lejlighed til at hjælpe mange firmaer med at håndtere deres julegave til kunder og medarbejdere. Vi ser derfor tydelige tendenser i produktvalg samt alternativer til at levere et produkt.

Mange af dem, der er ansvarlige for julegaver hos vores kunder, vakler ofte omkring spørgsmålet om hvad de skal gøre, for at kombinere konventionen at give en almindelig kunde- medarbejdergave op imod de menneskelige ressourcer. Spørgsmål om velgørenhed kommer ofte, ikke mindst i lavkonjunkturtider.

Vi har længe tænkt på at indsamle alt det, vi ser og hører om, hvordan virksomheder belønner medarbejder og kunder, og hvordan vi håndterer dette, i et lille folder. Men vi er også godt klar over, at det er et komplekst spørgsmål. Måske kan dette hjælpe dig med at udvikle en gavepolitik til virksomheden, der gælder over tid, uanset hvad du kommer frem til.

GAVE ELLER VELGØRENHED? JA TAK

At en virksomhed udøver velgørenhed som led i sit CSR-arbejde, er på en gang både prisværdigt, engagerende og meget stimulerende.

Mange virksomheder vælger at konvertere kunde- og personalegaver og donere til velgørenhed. Er det ikke en vigtig handling på et tidspunkt, hvor vi allerede har alt og måske kun bliver halvglade for en eller anden lille gadget?

Jo, hvis det gøres konsekvent og er en del af firmaets langsigtede og angivne CSR-politik eller gavepolitik. Velgørenhedsorganisationer får deres midler i langt højere grad – ca. 10 gange højere - fra privatpersoner end fra virksomheder.

Wish list
Select reseller
Enter form and we will contact you